پال رینگ

پال رینگ گروهی از پرکن های برج تقطیر یا جذب یا برج خنک کن هستند که کاربرد بسیار زیادی در صنعت دارند. این نوع از پکینگ ها به عنوان نسل دوم پرکن ها شناخته می‌شود. پره های داخلی پالرینگ باعث افزایش تماس مایع و بخار و در نتیجه افزایش راندمان فرایند می گردد. پکینگ پال رینگ نسبت به پکینگ راشیگ رینگ تا ۵۰ درصد ظرفیت برج را افزایش داده و با بهینه سازی انتقال جرم در ارتفاع برج ها و میزان مصرف پکینگ صرفه جویی می کند.

پال رینگ، پکینگ محبوب در برج‌های جداسازی

پال رینگ‌ها یکی از اساسی ترین و پرکاربردترین انواع پکینگ برج هستند. آنها گزینه های همه کاره و مقرون به صرفه ای برای عملیات تقطیر، جذب و جداسازی به شمار می‌روند که طیف وسیعی از فرایندها از نطر دما و حجم خوراک و محصولات را در بر میگیرند. استفاده از پکینگ‌های پال رینگ نمونه‌های قبلی پکینگ را بسیار بهبود بخشید، به طوری که امروزه نیز به عنوان یکی از کارآمدترین ابزارهای تماس برای جداسازی در برج‌ها شناخته می‌شوند.

پال رینگ، پکینگ‌هایی به شکل معمولی هستند که قیمت پایینی را در مقایسه با سایر روش‌های پکینگ مدرن و هزینه عملکرد ارائه می‌دهند. هندسه این نوع پکینگ‌ها، تعداد خطوط و شکاف هایی را که باعث نگه داشتن مایع می شوند به حداقل می رساند. بنابراین نرخ انتقال مایع و گاز بالا را ممکن می سازد. سطح داخلی و بیرونی پال رینگ توزیع موثر مایعات و گازها را فراهم می کند.

کاربرد پال رینگ ها در برج تقطیر تحت خلا

در برج های تقطیر خلاء، می توان از پکینگ ها مانند پال رینگ برای افزایش کارایی فرآیند جداسازی استفاده کرد. پکینگ به ایجاد سطح تماس بزرگتر بین فازهای بخار و مایع کمک می کند و جداسازی اجزای مختلف را بر اساس نقطه جوش آنها افزایش می دهد که امکان تقطیر موثرتر در برج را فراهم می کند، به ویژه در شرایط خلاء که ممکن است نقطه جوش اجزا به طور قابل توجهی کمتر باشد.

برج‌های تقطیر خلاء با استفاده از پال رینگ یا سایر پکینگ ها می‌توانند عملکرد جداسازی را بهبود بخشند و به توان عملیاتی  بالاتر و افزایش کارایی در فرآیند تقطیر دست یابند. انتخاب پکینگ به عواملی مانند کاربرد خاص، شرایط عملیاتی و خواص ماده اولیه در حال پردازش بستگی داشته باشد.

کاربرد پال رینگ(pall ring (ها در برج های حاوی مواد حساس به حرارت

استفاده از پال رینگ که یکی از انواع پکینگ ها است،در برج‌های تقطیر حاوی مواد حساس به حرارت می‌تواند مفید باشد. برج‌های تقطیر که مواد حساس به حرارت را شامل می‌شوند، معمولاً در فرآیندهایی استفاده می‌شوند که دماهای بالا و شرایط سخت تحت فشار را نیازدارند.

دلایل استفاده از پال رینگ در این برج ها:

افزایش سطح تماس :به دلیل ساختار و طراحی خاص خود، سطح تماس بین فازهای گازی و مایع را افزایش می‌دهد. این  افزایش سطح بیشتر به منظور بهبود عملکرد جداسازی و جذب حرارت است.

انتقال حرارت بهتر: پال رینگ به دلیل ساختار خاص، جریان مایع را به صورت یکنواخت و با کاهش مقاومت هیدرولیکی توزیع میکند که موجب افزایش انتقال حرارت در برج تقطیر می‌شود.

مقاومت در برابر حرارت و  مواد شیمیایی: عموماً در ساخت آن از مواد مقاوم در برابر حرارت و محیط‌های شیمیایی استفاده می‌کنند. این به معنای این است که می‌تواند در برابر دماهای بالا و مواد شیمیایی خورنده، مقاومت نشان دهد.

به هر حال، انتخاب و طراحی پکینگ ها مانند پال رینگ در برج‌های تقطیر مواد حساس به حرارت، نیازمند مطالعه دقیق و شناخت عملیات و شرایط مورد استفاده می‌باشد. مهندسان متخصص در این حوزه باید با در نظر گرفتن مشخصات و خواص مواد، دماها و فشارها، و متغیرهای دیگر،پکینگ مناسب با برج را طراحی کنند.

 

مزایای کلیدی پال رینگ فلزی

پکینگ‌های پال رینگ از آنجایی محبوب است که مواد فلزی و طراحی آن مزایایی را ارائه می دهد که می تواند عملکرد شما را از چندین جهت بهبود بخشد. پال رینگ‌ های طراحی و تولید شده توسط شرکت سانیار مزایای زیادی دارند، از جمله:

ظرفیت بارگذاری و توان عملیاتی بالا با حداقل افت فشار

در مقایسه با همتای پلاستیکی خود به راحتی خیس می‌شود و نواحی خشک آن‌ها به کمترین مقدار می‌رسد

راندمان انتقال جرم بالاتر و توزیع مایع/گاز بهتر

تطبیق پذیری کلی عالی، با مقاومت خوب در برابر رسوب

استحکام مکانیکی عالی، برای عمر بیشتر و قابلیت اطمینان در مدت زمان عملیاتی

مناسب برای کاربردهای با دمای بالا

در دماهای بالا و همچنین اسیدی، قلیایی، نمک زیاد و سایر محیط‌های خشن می‌توانید از پال رینگ های فولاد ضد زنگ استفاده کنید. این نوع پکینگ‌ها در جنس‌های سرامیکی و پلاستیکی نیز بسته به شرایط عملیاتی و فرایندهای مختلف عرضه می‌شوند.

ویژگی های پکینگ پال رینگ

* افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت برج نسبت به را پرکن راشیگ رینگ تحت افت فشار مشابه

* کاهش ۵۰ درصدی افت فشار نسبت به پرکن راشیگ رینگ تحت ظرفیت مشابه

* ۲۰ درصد افزایش بازده انتقال جرم

* صرفه‌جویی ۲۰ تا ۴۰ درصدی حجم پکینگ مصرفی

کاربردهای پال رینگ فلزی

* کاربردها پالرینگ فلزی

* برج های تقطیر تحت خلا

* برج های حاوی مواد حساس به حرارت

* برج های حاوی مواد تجزیه شونده

* برج های دارای دمای بالا

* برج های حاوی مواد خورنده

خرید پرکن برج تقطیر
پال رینگ

جنس متریال پال رینگ

پکینگ ها با توجه به کاربرد آن از جنس های مختلفی ساخته می شود که عبارتند از: آهن، استیل ۳۱۶، استیل ۳۱۶l، استیل ۳۰۴، استیل ۳۰۴l و در صورت نیاز به پال رینگ با جنس متریال خاص انواع آبکاری از جمله آبکاری طلا، نقره نیکل و … روی پکینگ ها انجام می شود.

تکنولوژی ساخت بر اساس اسناد شرکت Sulzer

شرکت صنعت آفرین سامیار موفق به تولید پالرینگ با استفاده از تکنولوژی شرکت Sulzer شده است. این تکنولوژی در کنار طراحی برج تقطیر با استفاده از اسناد شرکت توتال این امکان را به واحدهای تولیدی می‌دهد تا با کیفیت هر چه تمام تر و استفاده بهینه از ظرفیت و مواد موجود به تولید محصول بپردازند.

برای خرید پرکن های بهینه با کارشناسان شرکت صنعت آفرین سامیار در ارتباط باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ آن را با دیگران به اشتراک بگذارید

اشتراک در فیس بوک
اشتراک در توییتر
اشتراک در لینکدین
اشتراک در تلگرام
اشتراک در واتساپ
ارسال از طربق ایمیل
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.