سیستم حذف بو واحدهای صنعتی

سیستم حذف بو سبز به منظور حذف بوهای نا مطبوع طراحی شده است. این سیستم به صاحبان صنایع این امکان را می دهد تا به روشی مقرون به صرفه از مشکلات ناشی از بوی بد مواد شیمیایی و زیستی و نیز نگرانی های زیست محیطی بکاهند و سلامت را به محیط کار و زندگی خود بازگردانند. برای آگاهی از سایر روش های زدایش بو این مقاله را مطالعه کنید.

صنعتی شدن شهرها و مشکلات ناشی از واحدهای صنعتی

حذف بوی واحدهای صنعتی امروزه به یکی از جنبه‌های زیست‌محیطی محیط‌های صنعتی تشکیل شده است. واحدهای صنعتی، شهرها و حومه‌های آن‌ها را بیش از پیش در برگرفته است. در نتیجه ساکنان دیرینه این مناطق مانند کارخانه ها و تأسیسات صنعتی مجبور به سازگاری با آلایندگی‌های ناشی از این واحدها شده اند. مسائلی که قبلاً هرگز نگران کننده نبودند، اکنون به عنوان منابع تولید آلایندگی و گاز‌های بد بو شناخته می‌شوند. از جمله این نگرانی ها، بوهایی است که به عنوان محصول جانبی فرآیندها منتشر می شود. این بوها باید کنترل، کاهش یا به طور کلی از بین بروند. سهامداران کارخانه باید تعدادی از جنبه های مختلف عملیات خود را شناخته و مدیریت کنند تا از بوهایی که منتشر می شود جلوگیری کنند.

از مهم‌ترین فرایندهای حذف بوی واحدهای صنعتی عبارتد از:

سوزاندن

سوزاندن در دیگهای بخار یک عمل رایج در سراسر کشور است. این به این دلیل است که گیاهان برای پخت و پز و خشک کردن مواد به بخار نیاز دارند و از این رو دارای دیگ بخار هستند. هوای بدبو به عنوان هوای احتراق اولیه یا ثانویه به دیگ وارد می شود، اگرچه باید اقدامات احتیاطی برای حذف رطوبت و ذرات معلق انجام شود. این کار معمولا با اسکرابر و جداکننده حباب انجام می شود.

اسکرابر مرطوب چند مرحله‌ای

اسکرابرهای مرطوب، زمانی که سوزاندن گزینه ای نیست، جایگزینی مناسب برای حذف بوی واحدهای صنعتی هستند. یک سیستم اسکرابر مرطوب معمولی شامل دو یا سه مرحله است. یک اسکرابر ونتوری، که ذرات معلق را حذف می کند، و به دنبال آن یک یا چند اسکرابر به منظور جداسازی بیشتر وجود دارند. این اسکرابر حاوی پکینگ پلاستیکی است که از نظر شکل و اندازه متفاوت است و برای به حداکثر رساندن تماس بین هوا و محلول اسکرابر طراحی شده است. هوای بدبو در اسکرابر به سمت بالا جریان می یابد و با یک مایع جاذب در تماس قرار میگیرد تا ذرات بد بو از جریان هوا جدا شوند.

آنچه سیستم حذف بو سبز را ممتاز می کند

بهره گیری گسترده از علم مهندسی، تجربیات میدانی و طراحی منحصر به فرد با توجه به نیاز های مشتری و با بالاترین بهره وری است. برای کاهش چشم‌گیر هزینه ها و نیز افزایش بازده و ایمنی، سیستم سبز در برخی موارد به صورت چند مرحله ای طراحی شده و از نانوذرات متفاوت متناسب با کارکردهای مختلف استفاده می‌کند. که این طراحی منحصر به فرد برای اولین بار توسط شرکت صنعت آفرین سانیار توسعه یافته است.

چرا سبز؟

– بوی نا مطبوع ناشی از مواد شیمیایی را تا محدوده ای مناسب برای سلامتی انسان و مورد تایید سازمان محیط زیست کاهش می‌دهد.

 

– نارضایتی عمومی ناشی از بوی تصفیه خانه ها، صنایع و پساب خانگی و صنعتی را کاهش می دهد

 

– این سیستم دارای ضمانت، خدمات پس از فروش بوده و کاملا بومی است.

مزایای سیستم بو زدا

برخی مزایای سیستم بو زدا سبز

– طولانی بودن عمر مفید دستگاه

– پایین بودن هزینه های عملیاتی

– سهولت کار با دستگاه

– عملکرد مداوم و قابل اعتماد

– امکان پیش بینی و تطبیق با شرایط مختلف

– امکان حذف بوی ناشی از مواد شیمیایی مختلف

– طراحی اختصاصی و متناسب با شرایط عملیاتی مختلف

ضمانت عملکرد

سیستم بو زدا سبز تجهیزی انعطاف پذیر است، بنابراین نوسانات اندک در غلظت مواد شیمیایی در کارکرد سیستم اشکالی به وجود نمی آورد،این در حالی است که هزینه های عملیاتی ممکن است مطابق با هرگونه تغییر در سطح بو در طول زمان کاهش یا افزایش علاوه بر این ، این تجهیز توسط شرکت صنعت آفرین سانیار به طور مداوم پشتیبانی می شود. این پشتیبانی در قالب خدمات مهندسی و در صورت لزوم اصلاح مجدد سیستم متناسب با شرایط جدید محیطی ارائه خواهد شد.

مقایسه سیستم بو زدا سبز با سیستم های خارجی

شرکت صنعت آفرین سامیار با استفاده از دانش نیروهای جوان و نخبه کشورمان به تکنولوژی طراحی و ساخت سیستم بو زدا دست یافته است. در این سیستم از برخی از ذرات نانو استفاده شده است که راندمان سیستم را بسیار افزایش داده است. به دلیل بازدهی بالا این سیستم در مقایسه با سیستم های خارجی بسیار اقتصادی تر است.

سبز و کاربردهای آن

از آن جایی که مشکل بو در راندمان کار نیروهای فعال در کارخانه تاثیر گذار است، کارخانه‌هایی که با مشکل بو در ارتباط هستند میتوانند از این سیستم استفاده کنند. همچنین سیستم حذف بو سبز قادر به کاهش نارضایتی های عمومی ناشی از بوی کارخانه ها خواهد شد. سیستم سبز در بیشتر صنایع و مکان هایی که از بوی بد محیط رنج می برند و یا با منابع تولید بو در ارتباط اند کارآیی دارد؛ ازجمله آن می توان به این موارد اشاره کرد:

کاربرد در هتل های قدیمی

زدایش بو از شبکه ی فاضلاب

زدایش بو از سیستم های چربی گیر

کاربرد در کارخانه‌های تولید لبنیات

رفع بوی بد ناشی از دایجستر ماست

رفع بوی بد ناشی از تولید خمیر پنیر پیتزا

کاهش خوردگی در تاسیسات موجود

تولید انرژی از دایجستر های بی هوازی

 

کاربرد در تصفیه خانه پساب شهری

زدایش بوی حوضچه های ورودی

 بو از دایجستر ها زدایش بو از لجن آب‌گیری شده

زدایش بو از سیستم خشک کردن لجن به روش گلخانه ای

 گاز از محیط معادن

دیگر کاربردهای سیستم حذف بو سبز

رفع مشکل بوی دباغی ها

زدایش بوی پساب کشتارگاه ها

 بوی ملاس کارخانه های قند

زدایش گاز از محیط کارخانه های نوشابه سازی

 گازهای اسیدی موجود در پتروشیمی ها

مشتریان از سیستم بو زدای سبز استفاده می کنند؛زیرا

– بوی نامطبوع را تا محدوده‌ی مورد تایید سازمان محیط زیست کاهش می‌دهد.

– نارضایتی عمومی ناشی از بوی زباله های دفن شده را کاهش می دهد.

– از تاسیسات مرتبط با گاز در برابر خوردگی محافظت می کند.

– این سیستم دارای گارانتی، خدمات پس از فروش می باشد و کاملا بومی است.

سیستم سبز بر اساس گاز های عامل ایجاد بو و همچنین حجم و مساحت منبع عامل بو طراحی می‌شود به همین دلیل معمولا محدودیتی برای از بین بردن بوی بد محیط وجود ندارد. ‌

 علاوه بر این ، شرکت ما پشتیبان سیستم خود است. این پشتیبانی در قالب خدمات مهندسی و اصلاح مجدد سیستم ارائه می شود. همچنین استاندارد های ارائه شده درسیستم سبز منطبق بر استانداردهای جهانی می باشد بنابراین با استاندارد های سازمان محیط زیست کاملا سازگار خواهد بود.

با مهندسان سانیار تماس بگیرید تا از خدمات مشاوره ای و عملیاتی منحصر به فرد پروژه‌ی خود استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره و ثبت سفارش
با متخصصین سامیار تماس بگیرید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ آن را با دیگران به اشتراک بگذارید

اشتراک در فیس بوک
اشتراک در توییتر
اشتراک در لینکدین
اشتراک در تلگرام
اشتراک در واتساپ
ارسال از طربق ایمیل
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.