قیمت پرکن برج تقطیر

پر کن های برج تقطیر از آن دسته از قطعاتی هستند که در صنعت حضورشان بسیار پررنگ می باشد.هم چنین در بازدهی کار به مقدار قابل توجهی موثر می باشند.

پرکن یا پکینگ (PACKING) به قطعات و ذراتی گفته می شود که در برج های تقطیر(DISTILLATION COLUMN) مورد استفاده قرار میگیرد.کاربرد پکینگ ها به این صورت است که از طریق افزایش سطج تماس بین گاز بالا رونده و مایع سر ریز شونده، بازدهی برج تقطیر را بالا می برند. این قطعات غالبا از جنس فلز یا سرامیک و حتی پلاستیک ساخته می شوند.

این قطعات به عنوان افزایش دهنده ی سطح تماس استفاده می شوند.از این رو از پکینگ ها در برج های خنک کن و برج های جذب و دفع نیز در صنعت استفاده میشود.

حال تیم تحقیق و توسعه ی شرکت سامیار با تکیه بر دانش روز دنیا توانسته است تمام شده ی قیمت پرکن برج تقطیر را به حداقل و بازدهی کار را به حداکثر برساند.

برج تقطیر سینی دار یا برج تقطیر پکینگ؟

نگهداری مایع به منظور دستیابی به انتقال جرم بخار مایع مناسب که فرایند تقطیر برای جداسازی نیاز دارد، اساس کار برج تقطیر سینی دار میباشد. این عمل با استفاده از سینی های منفذ دار انجام می پذیرد. به این گونه که بخارهای در حال حرکت به سمت بالا و مایعات در حال حرکت به سمت پایین در معابر با موقعیت استراتژیک در سینی، با یکدیگر تماس داشته و انتقال جرم صورت می گیرد.

از عوامل بسیار موثر در بازدهی جداسازی، میزان سطح می باشد. این تماس فاز مایع و بخار بر روی سطح بسیار زیاد را تکنولوژی برتری به نام پکینگ ها و برج تقطیر پکینگ ایجاد میکند.

مزایای برج تقطیر پکینگ

-برج تقطیر پکینگ در ازای افزایش سطح به خاطر وجود خلل و فرج ها افت فشار کمتری نیز دارند.

-برج تقطیر پکینگ برای مایعات خورنده بهتر هستند.

-برج های پکینگ در کار با سیستم های کف کننده بهتر هستند.

-از لحاظ اقتصادی با صرفه تر می باشد.

-برای ظرفیت های پایین بهترین انتخاب می باشد.

-برای سیستم های وکیوم دار به دلیل اهمیت افت فشار انتخاب برتر می باشد.

-در جداسازی مواد حساس به حرارت به دلیل زمان ماند کم تر فاز مایع انتخاب بهتری می باشد.

قیمت پکینگ برج تقطیر

عوامل موثر بر قیمت پکینگ

1-جنس پکینگ

جنس رابطه ی کاملا مستقیمی با قیمت پرکن برج تقطیر دارد.

از سه متریال فلز، سرامیک و پلاستیک برای تولید پرکن ها استفاده میشود. جنس فلزی و عمدتا استیل به دلیل مقاوت در برابر خوردگی به صورت متداول در صنعت انتخاب برتر می باشد. در ساخت پکینگ از استیل های مختلفی مانند 304 ، 304L ، 410 ، 316 ، 316L استفاده میشود. 

از همین جهت قیمت تمام شده یک پرکن برج تقطیر از جنس استیل وابستگی کامل به قیمت روز آن استیل دارد.

1-پکینگ فلزی

پکینگ پرکن تصادفی saddle ring

2-پکینگ سرامیکی

پکینگ پرکن تصادفی Lessing Rings

پکینگ پلاستیکی

blank

2-ظرفیت کاری و تعداد پکینگ مورد نیاز

عامل مهمی که در هزینه کل تاثیر بسزایی دارد تعداد مورد نیاز به پکینگ در سیستم برج تقطیر میباشد.

 

استفاده تعداد پکینگ مناسب در بحث جداسازی بسیار مهم می باشد. در صورت استفاده بیش از حد، افت فشار شدیدی را شاهد خواهیم بود. در صورت استفاده کم میزان سطح مورد نیازبستر انتقال جرم حاصل نخواهد شد و راندمان کار کاهش چشمگیری خواهد کرد.

بسته به ظرفیت کاری مد نظر میزان مورد نیاز به پکینگ برج پس از طراحی و شبیه سازی تقطیر توسط تیم متخصص سانیار محاسبه می شود.

فروش پکینگ فلزی

3-نوع پکینگ مورد استفاده

پکینگ برج تقطیر در انواع مختلفی طراحی و ساخته می شوند. هدف از یک طراحی مناسب برای پکینگ اول افزایش سطح تماس و دوم کاهش افت فشار می باشد.

به طور گسترده ای شاهد استفاده از پکینگ های راشیگ رینگ و پال رینگ در صنعت می باشیم. این مدل پکینگ ها هم بازدهی بالا و هم از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه هستند.

باتوجه به نوع پکینگ و میزان متریال استفاده شده در پکینگ قیمت نهایی حاصل می شود.

تیم سانیار با تخصص و تجربه ی بالا در ساخت انواع مختلفی از پکینگ ها در کنار شما خواهد بود که بهترین نوع پکینگ برج تقطیر را بسته به نیاز خود انتخاب کنید.

1-راشیگ رینگ

پکینگ پرکن راشیگ رینگ راشینگ

پال رینگ

پکینگ پرکن پال رینگ

Saddle Ring

پکینگ تصادفی پرکن فلزی

4-اندازه و ضخامت پکینگ

پکینگ تصادفی پرکن فلزی

 هر نوع از پکینگ ها در ابعاد و اندازه های مختلف و هم چنین در ضخامت های متفاوت نیز تولید می شوند.

آنچه در جداسازی مهم است میزان سطح می باشد اما ضخامت متریال نیز رابطه ی مستقیمی با عواملی چون خوردگی دارد.

انتخاب یک پکینگ برج تقطیر مناسب نیاز به محاسبات دقیق و برآورد قیمت موشکافانه دارد.

قیمت برج تقطیر در پالایش نفت خام

برج های تقطیر بر اساس خدمات یا نوع واحدی که با آن مرتبط هستند نامگذاری می شوند. به عنوان مثال، از یک stripper برای جدا کردن مواد سبک تر از پایین یک برج اصلی یا یک برج خلاء استفاده می شود. از بیرون، پیکربندی برج از نظر ظاهری مشابه است و فقط در ابعاد متفاوت است. برخی از برج ها دارای بخش های بالا و پایین متفاوت هستند. تفاوت اصلی بین برج در نوع و چیدمان اجزای داخلی است که تماس بخار و مایع را کنترل می کنند. تجهیزات استفاده شده، میتوانند قیمت برج تقطیر را تغییر دهند.

قیمت برج تقطیر پکینگ

 در یک برج پکینگ (لینک به پال رینگ)، به جای سینی، درون برج از اشکالی هندسی از جنس فلز (عمدتا) پر میشوند تا وظیفه تماس میان دو فاز مایع و بخار را ایفا کنند. هنگام ورود به برج، مایع از یک توزیع کننده عبور می کند که مایع را به طور یکنواخت از میان مسیرهای یکسان به حلقه های فلزی به پایین هدایت می کند. بر اساس روش استفاده و فرایند، قیمت برج تقطیر به اجزای سازنده و مقدار خوراک وابسته است. بخارات در حال افزایش که از بسترها عبور می کنند با مایع نزولی در تماس هستند. به روشی مشابه عملکرد برج سینی، بخارات توسط مایع خنک کننده درون کندانسور، مایع می شوند.

تجهیزات برج تقطیر و تاثیر آن‌ها در قیمت

از آنجایی که محتویات درون یک برج تقطیر عمدتا داغ هستند- در مورد فرآورده‌های نفتی، اغلب تا دمای بالاتر از دمای اشتعال خودکار – اکسیژن به هیچ وجه نباید وارد برج شود. به همین دلیل، شعله ور شدن بالای برج ها می تواند یک خطر ایمنی در نظر گرفته شود. تجهیزات مورد استفاده درون برج تقطیر باید به خوبی عایق باشند تا از ورود اکسیژن به درون آن خودداری کنند. قیمت برج تقطیر به دلیل وابستگی زید به این تجهیزات استفاده شده، می‌تواند طیف‌های مختلفی داشته باشد

در برج تقطیر چه اتفاقاتی می‌افتد؟

مخلوط مایعی که قرار است تقطیر شود به عنوان خوراک شناخته می شود و معمولاً در جایی نزدیک وسط برج معرف به سینی خوراک وارد می شود. در بخش پایین برج گرما برای تولید بخار توسط ریبویلر عرضه می شود. منبع گرمای ورودی می تواند هر سیال مناسبی باشد، اگرچه در اکثر کارخانه های شیمیایی این سیال معمولاً بخار آب است. در پالایشگاه ها، منبع گرمایش ممکن است جریان های خروجی ستون های دیگر باشد. مایعی که از ریبویلر خارج می شود به عنوان محصول پایینی برج شناخته می‌شود که شامل درصد بیشتری از جزء سنگین می‌باشد. قیمت برج تقطیر می‌تواند وابسته به هریک از مشخصات خوراک، محصول و اجزای به کار برده شده در برج باشد.

قیمت برج تقطیر معمولی وابسته به چه چیزی است؟

در قسمت بالای برج بخار به سمت بالا حرکت می کند و با خروج از بالای واحد، توسط یک کندانسور خنک می شود. مایع تغلیظ شده در یک ظرف نگهدارنده به نام رفلکس درام ذخیره می شود. مقداری از این مایع به بالای برج برگردانده می شود و به آن رفلاکس می گویند. مایع تغلیظ شده ای که از سیستم خارج می شود به عنوان تقطیر یا محصول حاوی جزء سبک شناخته می شود. برج‌های تقطیر از اجزای متعددی تشکیل شده اند که هر کدام برای انتقال انرژی گرمایی یا انتقال مواد استفاده می شوند. یک برج تقطیر معمولی شامل چندین جزء اصلی است. هر یک از این اجزا نقش بسزایی در تعیین قیمت یک برج تقطیر ایفا می‌کنند.

یک پوسته عمودی که در آن جداسازی اجزای مایع انجام می شود

قطعات داخلی برج مانند سینی/صفحات و یا پکینگ که برای افزایش جداسازی اجزا استفاده می شود

یک بویلر برای تامین تبخیر لازم برای فرآیند تقطیر

یک کندانسور برای خنک کردن و مایع کردن کردن بخار خروجی از بالای برج

یک رفلاکس درام برای نگه داشتن بخار مایع شده از بالای برج به طوری که جریان ریفلاکس وجود داشته باشد

پوسته عمودی قسمت های داخلی برج را در خود جای داده و همراه با کندانسور و بویلر، یک برج تقطیر را تشکیل می دهد.

تیم سامیار با تکیه بر تخصص و تجربه ی خود در زمینه طراحی، ساخت و فروش پکینگ های برج تقطیر آماده ارائه مشاوره تخصصی برای مشتریان عزیز می باشد.جهت مشاوره و اطلاع از قیمت پرکن برج تقطیر با ما در تماس باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ آن را با دیگران به اشتراک بگذارید

اشتراک در فیس بوک
اشتراک در توییتر
اشتراک در لینکدین
اشتراک در تلگرام
اشتراک در واتساپ
ارسال از طربق ایمیل
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.