برج تقطیر الکل

ساخت برج تقطیر الکل به روش مرسوم دارای تکنولوژی پیچیده ای نیست. اما ساخت برج تقطیر اتانول هنگامی پیچیده می شود که خلوص بالایی از الکل و جداسازی محصولات جانبی مد نظر باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برج تقطیر الکل متن زیر را مطالعه کنید.

خالص سازی الکل در برج های پیوسته و ناپیوسته

درصد اتانول در محلول تخمیری بین 7 تا 11 درصد است. این درصد بستگی به تکنولوژی و دانش فنی مورد استفاده دارد. برج تقطیر در این سیستم آب را از اتانول جدا می کند. معمولا برای برج های تقطیر پیوسته، بسته به طراحی در یک یا دو مرحله خلوص الکل به 96 درجه حجمی می رسد. در این برج ها خلوص خروجی پایدار است. اما در برج های تقطیر ناپیوسته در ابتدا خلوص 96 درجه وجود دارد اما به مرور زمان خلوص افت می کند.

شرایط استفاده از برج تقطیر پیوسته و ناپیوسته

انتخاب نوع برج تقطیر اتانول بیشتر به مواردی از قبیل ظرفیت تولیدی، میزان سرمایه گذاری اولیه، خلوص مورد نیاز و … دارد. معمولا برای ظرفیت های بین 100 تا 1000 لیتر در روز از ساخت برج تقطیر الکل ناپیوسته مناسب تر است. برای ظرفیت های بالاتر معمولا از برج تقطیر الکل پیوسته استفاده می شود.

برج های تقطیر پیوسته معمولا سرمایه گذاری بیشتری نیاز دارد. دلیل آن استفاده از سیستم ابزاردقیق است. در این دسته از برج های تقطیر خطای انسانی بسیار پایین بوده و از دست رفتن الکل بسیار اندک است.
برج های تقطیر ناپیوسته بیشتر برای خلوص پایین یا محلول تخمیری با ناخالصی های کم کاربرد دارد. مثلا برای خط تولید الکل که از دکستروز به عنوان خوراک استفاده می کند، این نوع برج تقطیر مناسب است. اما اگر از خوراک هایی مانند شیره ی خرما یا ملاس استفاده شود، بهتر است از برج های تقطیر پیوسته استفاده شود.

برج تقطیر

قیمت برج تقطیر الکل

قیمت برج تقطیر اتانول به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این موارد می توان به ضخامت برج، طول برج، آکنده یا سینی دار بودن، قطر برج و … بستگی دارد. طراحی برج تقطیر یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت آن است. طراحی مناسب می تواند قیمت ساخت برج تقطیر، هزینه انرژی مصرفی و … را کاهش دهد.

لگو سانیار

برج تقطیر الکل سامیار

شرکت سامیار یکی از شرکت های پیشگام در طراحی و ساخت برج تقطیر است. این شرکت طراحی های خود را در سه قالب ارائه می کند که عبارتند از: طراحی های مرسوم بازار، طراحی های مخصوص شرکت سانیار و طراحی بر اساس استانداردهای شرکت توتال. طراحی های مرسوم بازار برای برج های تقطیر الکل از این صفحه به صورت آنلاین قابل دریافت است. برای طراحی مخصوص شرکت سامیار و طراحی بر اساس استانداردهای شرکت توتال با کارشناسان ما تماس بگیرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ آن را با دیگران به اشتراک بگذارید

اشتراک در فیس بوک
اشتراک در توییتر
اشتراک در لینکدین
اشتراک در تلگرام
اشتراک در واتساپ
ارسال از طربق ایمیل

2 نظر

  • سلام
    سوالات مختلفی راجع به برج تقطیر الکل داشتم
    برای ظرفیت ۳ هزار لیتر در روز چند تا برج نیازه البته برای تولید الکل با
    گرید طبی و اینکه چه مدت زمان تحویلش هست؟
    تشکر از پاسخ‌گویی شما

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.