رفع بوی واحدهای صنعتی

بوی نامطبوع اطراف واحدهای صنعتی همواره یکی از اساسی ترین مشکلات برای این واحدها بوده که نارضایتی ساکنین و واحدهای مجاور را همراه داشته است. از آن جا که رفع بوی این واحدهای صنعتی اغلب در تخصص صاحبان این واحدها نبوده، معمولا به فکر رفع آن نیز برنمی آیند. در این مقاله ما شما را جهت رفع بوی واحدها صنعتی راهنمایی خواهیم کرد. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

درک مشکل

نیاز به یک سیستم کنترل بو صرفا به این دلیل که بوی بدی در منطقه حس می‌شود، کافی نیست.سوالات مهم دیگری نیز باید پاسخ داده شوند:

  • چه کسی از بو شکایت دارد؟
  • منشا بو از کجاست ؟
  • چرا بو ایجاد می شود؟
  • آیا قوانینی در کشور وجود دارند که دیگران بتوانند علیه ما به خاطر بوی بد شکایت کنند؟

پاسخ ها به شما در تعیین اینکه آیا و تا چه حد به یک راه حل برای کنترل بو نیاز دارید کمک می کنند. در زیر ، ما در مورد مواردی صحبت خواهیم کرد که ممکن است انگیزه ای برای صاحبان صنایع باشد تا در راستای کنترل بوی واحد خود اقدام کنند.

نارضایتی عمومی

غالباً ، شکایات مربوط به بوی نامطبوع مربوط به ساکنان ، مسافران، صاحبان مشاغل و خریدارانی است که در نزدیکی تأسیساتی که بوی نامطبوع منتشر می کنند،زندگی می کنند ، رانندگی می کنند ، کار می کنند یا خرید می کنند. گسترش رو به رشد اماکن مسکونی و تجاری مردم را به امکاناتی نزدیک می کند که قبلاً آنقدر دور بوده اند که بوی منتشر شده از کارخانه ها کسی را آزار نمی داد. ممکن است یک کارخانه همیشه بویی از خود منتشرکرده باشد که کارگران کارخانه احتمالاً آن بوها را تحمل می کردند ، اما مردم قادر به تحمل این بو نیستند.

 

چرا جلب رضایت مردم اهمیت دارد؟

اگر به شکایات و مزاحمت ها پرداخته نشود ، ممکن است چند اتفاق بد رخ دهد:
– ممکن است کارخانه شما به دلیل بوهایی که از ان منتشر می شود “همسایه بدی” تلقی شود که دشمن سازی با همسایگان خود هرگز ایده آل نیست.
– ممکن است به دلیل بوهای ناخوشایند دائمی ای که به آنها توجهی نمی شود،باعث ترک ساکنان و مشاغل اطراف شود که به دنبال ان کاهش ارزش املاک محلی و فعالیت اقتصادی را به همراه دارد.
– بسیاری از ترکیبات بودار با غلظت زیاد برای سلامتی انسان خطرناک هستند. آمونیاک (NH3) و سولفید هیدروژن (H2S) فقط دو نمونه از این ترکیبات هستند، اما لیست طولانی است. اگر همسایگان شروع به سوال کنند که آیا بوی تسهیلات شما برای سلامتی آنها مضر است ، عواقب قانونی جدی ممکن است به همراه داشته باشد.
– در صورت نادیده گرفتن شکایات مداوم ، ممکن است شهرداری های محلی یا سایر مقامات دولتی مجاز به جریمه کارخانه شما شوند.

فرآیندهای جدید یا گسترش یافته

یکی دیگر از منابع رایج شکایت از بو وقتی اتفاق می افتد که سیستم های کنترل بو موجود دیگر بوها را کنترل نکنند. این پدیده می تواند زمانی اتفاق بیفتد که:

  • سیستم های کنترل بو به دلیل فرسودگی با گذشت زمان کارایی خود را از دست می دهند.
  • خروجی بوی یک مرکز از توانایی سیستم کنترل برای مدیریت  و کنترل آن بیشتر است.
  • فرآیندی در تأسیسات تغییر کرده و منجر به ایجاد بویی می شود که سیستم موجود قادر به از بین بردن آن نیست.

 

کنترل نامطبوع موجود در بو

یکی دیگر از منابع رایج شکایت از بو وقتی نتیجه می گیرد که سیستم های کنترل بو موجود دیگر بوها را کنترل نکنند. این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که:
سیستم های کنترل بو به دلیل فرسودگی با گذشت زمان کمتر کار می کنند.
خروجی هوای بوی یک مرکز از توانایی سیستم کنترل برای مدیریت آن بیشتر است..
فرآیندی در تأسیسات تغییر کرده و منجر به ایجاد بویی می شود که سیستم موجود قادر به از بین بردن آن نیست.

بوی واحدهای صنعتی

راه حل چیست؟

متخصصین شرکت سامیار برای رفع بوی بد واحدهای صنعتی سیستم سبز (سیستم بو زدا) را پیشنهاد می‌کنند. این سیستم توسط متخصصین این شرکت دانش بنیان طراحی و ساخته شده و با ضمانت در واحدهای صنعتی نصب خواهد شد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیستم سبز روی این لینک و جهت دریافت مشاوره با متخصصین سامیار تماس بگیرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ آن را با دیگران به اشتراک بگذارید

اشتراک در فیس بوک
اشتراک در توییتر
اشتراک در لینکدین
اشتراک در تلگرام
اشتراک در واتساپ
ارسال از طربق ایمیل
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.