قیمت برج تقطیر الکل

برج تقطیر الکل در ابعاد مختلف و با ظرفیت های متفاوت برای درصد خلوص 70، 90 و 96 درجه طراحی و ساخته می‌شود. قیمت برج تقطیر الکل به پارامترهای مختلفی بستگی دارد که در ادامه به آن اشاره می‌شود.

عوامل موثر در قیمت برج تقطیر الکل

عوامل زیادی در هزینه ساخت برج تقطیر دخالت دارند که عبارتند از:

  • جنس برج تقطیر (استیل 304 یا استیل 316)
  • خوراک ورودی به برج
  • درصد خلوص مورد نیاز
  • ظرفیت مورد نیاز
  • شرایط فرایندی برج (پیوسته و ناپیوسته)
  • نوع تکنولوژی طراحی مورد استفاده
  • میزان بهینه سازی
  • و …

قیمت برج تقطیر اتانول چند درصد هزینه ی احداث یک واحد تولید الکل است؟

بسته به نوع و جنس مخازن، نوع فرایند و محصولات جانبی استحصال شده از واحد، این هزینه بین 20 تا 60 درصد هزینه ی کل تجهیزات واحد تولید الکل است. به عنوان مثال اگر از مخازن پلیمری استفاده شود، سهم هزینه ساخت برج تقطیر نسبت به هزینه کل حدود40 تا 60 درصد بسته به ظرفیت خواهد بود. اما برخی کارخانه ها از مخازن استیل استفاده می‌کنند. در این کارخانه ها قدرت رقابت اهمیت ویژه ای می یابد. به همین دلیل واحدهای جانبی مانند DDGS، جمع آوری کربن دی اکسید، تصفیه پساب و … نیز در این کارخانه ها احداث می شود. در این واحد ها هزینه برج تقطیر حدود 20 درصد هزینه کل تجهیزات خواهد بود.

پیشنهاد سامیار

شرکت صنعت آفرین سامیار طراحی های خود را بر سه روش ارائه می دهد:

  • طراحی مرسوم بازار
  • طراحی مخصوص سامیار
  • طراحی بر اساس پروتکل های شرکت SHELL
  • طراحی بر اساس پروتکل های شرکت TOTAL
blank
شرکت توتال
طراحی برج تقطیر الکل

تفاوت طراحی ها

طراحی مرسوم بازار: این نوع طراحی به گونه ای است که پاسخ مورد نظر از سیستم دریافت می شود اما انعطاف پذیری بسیار کمی دارد. در این سیستم مصرف انرژی بهینه نیست. نوع پکینگ یا سینی برج انتخاب شده نیز بهینه نیست.

طراحی سامیار: در این طراحی تمامی بهینه سازی ها انجام شده و از لحاظ مصرف انرژی نیز این طراحی به صرفه تر است. این سیستم انعطاف پذیری مناسبی نیز دارد.

طراحی توتال و شل: پایه ی این طراحی از اسناد مربوط به شرکت توتال است این طراحی به لحاظ انرژی بسیار به صرفه بوده و سینی یا پکینگ درون برج بسیار بهینه طراحی می گردد. انعطاف پذیری این سیستم نیز بسیار بالاست.

قیمت فروش برج تقطیر الکل در هریک از این انواع طراحی متفاوت خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تأثیر نوع برج بر روی قیمت برج تقطیر الکل

بدیهی است که انتخاب نوع برج تقطیر، تأثیر حائز اهمیتی بر روی قیمت برج تقطیر الکل خواهد داشت. در خطوط تولید اتانول، به طور معمول یا از برج‌های آکنده (Packing) و یا از برج‌های سینی‌دار (Sieves Tray ) استفاده می‌گردد. هزینه ساخت برج تقطیر مطابق با دو نوع برج تقطیر ذکر شده یکسان نخواهد بود.

برج پکینگ یا سینی‌دار؟

اصولا قیمت فروش برج تقطیر تحت تأثیر هزینه ساخت آن می باشد. برج‌های تقطیر آکنده و یا به اصطلاح پکینگ، به دلیل استفاده کمتر از متریال سازنده، قیمت کمتری خواهد داشت. متوسط تفاوت قیمت برج تقطیر الکل بر اساس دو نوع برج مذکور، حدودا %50 است. اگر از برج سینی‌دار استفاده شود در صورتی که الزامی نداشته باشد، می‌تواند منتج به هزینه سنگینی شود. بنابراین می‌توان گفت که انتخاب نوع برج، از مهمترین عوامل تأثیر گذار بر قیمت برج تقطیر الکل می‌باشد.

 

تاثیر نوع برج تقطیر بر قیمت آن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ آن را با دیگران به اشتراک بگذارید

اشتراک در فیس بوک
اشتراک در توییتر
اشتراک در لینکدین
اشتراک در تلگرام
اشتراک در واتساپ
ارسال از طربق ایمیل

4 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.